'Zorgt voor overzicht'

‘Organizing zorgt voor behoud van productiviteit voor de organisatie en preventie van ziekte als gevolg van stressklachten’

‘Praktisch organiseren van je ruimte, tijd en middelen zorgt voor evenwicht!’

‘Door de bomen het bos weer zien’

‘Opruimen kost minder tijd dan zoeken’

‘Werkdruk en ziekte nemen af na begeleiding van een professional organizer’

’Organizen is méér dan opruimen! Het is je leef- en werkplek zó inrichten, dat die jouw leven dient en niet andersom!’

Nieuws

Blog#2 Een overzichtelijke werkomgeving, was dat een voornemen van jou?

By | Noteren | No Comments

De eerste maand van het nieuwe jaar is bijna voorbij.
Je had jezelf voorgenomen om de boel op orde te houden:
Je administratie netjes te blijven ordenen, je stukken klaar te hebben voor de kwartaalaangifte en toch ben je weer veel tijd kwijt geweest met het opzoeken van bonnen, facturen die ergens in je mail zijn verdwenen, de uren die je met een klant bezig bent zou je dit jaar netjes bijhouden om inzicht te krijgen hoe je jouw tijd verdeeld…maar je bureau ligt vol met van alles en nog wat om nog maar te zwijgen over welke taken nog in je hoofd zitten…

Het nabellen van klanten, de offerte nog even goed doornemen voordat je het de deur uit doet, laat je door tijdgebrek maar even voor wat het is. Ai!

Laatstgenoemde taken zijn nu juist de belangrijke zaken om de tijd voor te nemen. Dat zouden je prioriteiten moeten zijn. Jouw klant, daar draait het immers om.

Maar door de hectiek van de dag, is het er weer ingeslopen. Je onvoldane gevoel begint aan je te vreten. Zonde, want dit kost (verloren) energie die je nu juist anders had willen en kunnen inzetten.

Het creëren van een goed systeem voor jezelf is dan toch de sleutel. En om die sleutel te vinden zal je daar tijd voor moeten nemen. Als je wilt uiteraard.
Het inzichtelijk maken en concretiseren van taken die je wilt doen om je bedrijf in goede banen te kunnen leiden is de essentie.

De eerste stap is je werkomgeving op orde brengen. Tijdens dit proces ga je namelijk filteren. Je doorziet welke zaken blijven liggen en welke aandacht behoeven en welke overbodig zijn. Welke taken zijn op welk moment van belang?

Herken je bovenstaand verhaal en wil je er toch echt mee aan de slag. Dan zet ik jou graag in beweging! Heb je ook weer eens tijd om lekker te sporten of andere dingen te doen waar je energie van krijgt!

Neem contact op en we pakken het samen aan. Niet in een training waar je hoort hoe je het zou kunnen doen, maar we gaan echt fysiek aan de slag in jouw werkomgeving!

Boek je in de maand februari  2019 een 2- daagse sessie, dan is het direct aantrekkelijk. Je krijgt 2 dagen voor de prijs van 1!
Nieuw in 2019 zijn de zgn. onderhoudscontracten. Eens per afgesproken moment kom ik bij je en pakken we onafgemaakte zaken aan.
Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden.* 

Deze blog is specifiek geschreven op de zelfstandig ondernemer, maar kan ook toegepast worden op werknemers en zelfs in particuliere omgevingen.

Karen Bos
info@duboisorganizing.nl
06-50612847

Dubois Organizing houdt zich bezig met het optimaal organiseren van mens-werk- privé. Het creëren van meer innerlijke rust, een gezonde en overzichtelijke werkomgeving, burnoutklachten, kans op verzuim, balans tussen werk en prive, teveel stress ervaren, kwaliteiten benutten en valkuilen herkennen van jezelf en van collega’s, zijn topics waar zij veel ervaring mee heeft. 

 

 

 

Blog #1 Het belastingjaar is weer voorbij!

By | Noteren | No Comments

Uiteraard de allerbeste wensen voor jou!
Allereerst dat het een gezond jaar mag worden, dat is ons allergrootste goed!

Belastingtechnisch gezien mogen we ons 4e kwartaal indienen. Joepie!
Na het uitbuiken dus even een pas op de plaats maken en aan de slag met het in orde maken van je paperassen.

De Belastingdienst gaat ervan uit dat je zelf bijhoudt wanneer het tijd is voor de btw-aangifte en stuurt uit zichzelf geen aanslag of een herinnering. Tip: zet de btw-deadlines meteen aan het begin van het jaar in je agenda of telefoon (of download de btw-app) en houd je aan de uiterste betaaldata. Je wil immers geen boetes, want dat is echt weggegooid geld.

Hoe gaat digitaal aangifte doen in zijn werk? Je ontvangt van de fiscus een speciale gebruikersnaam en wachtwoord, waarmee je kunt inloggen op het beveiligde gedeelte van de Belastingdienst-website.

Je kunt overigens ook aangifte doen met eigen aangifte- of administratiesoftware.
Deze maand meteen een mooi moment om eens te kijken welke software geschikt is voor jouw onderneming.

Ik gebruik sinds de start van mijn onderneming Snelstart en heb deze gekoppeld aan mijn bank. Zo wordt het direct ingelezen en scheelt me een hoop tijd!Uiteraard controleer ik de gegevens wel, kloppen de btw tarieven, kloppen de bedragen, staan ze op het juiste nummer e.d.

Dus…mocht je nog geen gebruik maken van dergelijke software, plan een onderzoeksmoment in om je erin te verdiepen. Een goede start van het jaar om bewuster om te gaan met jouw tijd! Vraag ook eens aan andere ondernemers wat ze gebruiken en wat de voors en tegens zouden kunnen zijn voor jou bij het gebruik ervan.

Enne…veel van deze software produkten mag je ook gedurende een periode uittesten.Ik zou zeggen, doen!

 

 

Links

Per Saldo, De belangenvereniging van mensen met een persoonsgebonden budget
http://www.pgb.nl/

CIZ, het Centrum voor Indicatie in de zorg
https://www.ciz.nl/Paginas/default.aspx

Sociale Verzekeringsbank, de uitvoerder van volksverzekeringen in Nederland, waaronder PGB budgetten
https://www.svb.nl/int/nl/ssp/index.jsp

Tips

‘Schrijf op de achterkant van gekregen visitekaartjes waar je deze hebt gekregen. Bij een volgend contact kun je hierop inhaken.’