Omgaan met boze burgers, ouders, klanten en patiënten.

Boekentip: 'Jij moet je bek houden!'

Conflicten zijn soms zeer ingewikkeld, ze doen soms pijn, ze zorgen voor emoties, spanning, onrust...er kunnen zelfs ziekmeldingen uit ontstaan. Neem het voorbeeld van ambulancepersoneel dat bruut wordt aangevallen en bedreigd terwijl zij hulp verlenen...

De laatste 4 weken zijn er zeker 3 cliënten in mijn praktijk geweest met voorbeelden die zij meemaken op dit gebied.
De buschauffeur die wordt uitgescholden omdat hij, ja werkelijk waar, een passagier vroeg of hij een stukje door wilde lopen...de schoonmaker in het ziekenhuis die van een patient te horen kreeg dat ie @@#$$ wel moest nadweilen,want anders was hij totaal overbodig en liep hij alleen maar in de weg en zou hij weleens even zijn kop in de emmer met sop duwen!
....de directiesecretaresse die de huid volgescholden krijgt omdat ze volgens haar baas totaal niet gewenst was bij een meeting (waar zij toch ECHT) verslag van moest doen, zei hij vorige week....

Hoe reageer je als iemand met geweld dreigt? Wat zeg je als een woedende cliënt jou de huid vol scheldt? In dit boek leer je hoe je dat doet. Je leest ook wat jouw werkgever moet doen als een werknemer met agressie en geweld te maken krijgt, en hoe je opvang en nazorg kunt bieden

Een zeer waardevol boek (geschenk) voor mensen die werken in sectoren als zorg, overheid, onderwijs, bedrijfsleven en steeds meer te maken krijgen met conflictsituaties.

bestel hier lokaal

*hier bestel je online bij jouw lokale Libris boekhandel

bestel hier algemeen

*hier bestel je bij een online webwinkel