Vanaf nu gaan we klachten positief inzetten om onze organisatie beter te maken!

Boekentip: 'Volgende keer beter'

 Iedere organisatie loopt het risico anderen te schaden of zelf schade op te lopen. Leren van klachten had een drama als de toeslagenaffaire kunnen voorkomen. Het is dus tijd om klachten écht serieus te gaan nemen en ze niet alleen netjes op te lossen, maar ook te gebruiken om duurzaam te gaan verbeteren. Volgende keer beter! helpt je om met jouw organisatie de sprong te maken naar een onderzoekende en lerende benadering van klachten. Het haalt veelvoorkomende aannames die het leren remmen overhoop en laat je met een frisse blik naar klachten kijken. Je gaat zien dat ook een mening of een incident waarde kan hebben. Dat je niet alleen moet focussen op trends, maar ook kunt zoeken naar ‘gouden klachten’. Dat nieuwsgierigheid de sleutel is en je best buiten de lijntjes mag kleuren. Of je nu toezichthouder of bestuurder, professional of klachtenfunctionaris bent, open je ogen voor de werkelijke waarde van klachten. Want als jij ziet waar de kansen liggen dan kun je het de volgende keer écht beter doen. (Libris)

 

Bestel hier lokaal

*hier bestel je online bij jouw lokale Libris boekhandel

bestel hier algemeen

*hier bestel je bij een online webwinkel